tirsdag den 20. november 2012

Didaktisk design dag 1

I dag er jeg påbegyndt mit didaktiske design. Jeg havde dog glemt at reservere computerne i forvejen, så jeg måtte finde på en alternativ måde at påbegynde mit forløb på.
Formålet med mit forløb er, at eleverne får kendskab til P.S. Krøyers malerier. Jeg havde valgt fire af hans mest kendte malerier og fordelt dem blandt eleverne i klassen. De skulle så analysere og fortolke maleriet, og derefter skulle de fremlægge deres analyse og fortolkning i nogle nye grupper. Det fungerede utrolig godt at fremlægge i disse grupper, og det kan klart anbefales at arbejde med sådanne "matrix-grupper".

I morgen gå det løs med web2,0, idet eleverne skal i gang med en elektronisk mindmap over P.S. Krøyers liv! Håber det går ligeså godt som i dag :-)



Ingen kommentarer:

Send en kommentar