onsdag den 23. januar 2013

Et godt grin i hverdagen...

Noget af det aller vigtigste for mig er, at der er humor i min hverdag. Jeg skal kunne grine med mine kolleger, og jeg skal kunne grine med mine elever (engang imellem kan jeg også grine ad mine elever, når de eksempelvis laver de sjoveste faglige brølere, eller når de lever i en verden, som jeg bare overhovedet ikke kan forstå).

Den anden dag gik jeg grinende fra time, da vi havde arbejdet med ordsprog. Der var 20 min. tilbage af timen, og eleverne fik tid til at gå på nettet for at finde et ordsprog, som de syntes godt om, og som passede til deres personlighed. De skulle herefter skrive ordsproget på en lap papir og hænge det op på opslagstavlen. Øvelsen gav mange interessante iagttagelser og diskussioner. Dog kunne jeg ikke lade være med at grine, da vores russiske dreng valgte ordsproget: "Der findes ikke grimme kvinder, kun for lidt vodka ;-) "





Et godt grin i hverdagen skal der til....

Ingen kommentarer:

Send en kommentar