mandag den 14. januar 2013

Glogsters af mine elever

I fredags fik jeg afprøvet programmet Glogster sammen med eleverne. De skulle, som tidligere beskrevet, lave en glogster over H.C. Andersens liv. De fik to timer til at lave denne glogster. Det meste af den første time gik med at lære programmet at kende, hvorefter anden time blev brugt på at finde information om H.C. Andersen. Jeg havde lavet en kort vejledning til programmet, således de selv kunne lære programmet at kende.




I kan se eksempler på deres glogsters her:

http://www.glogster.com/lektieklassen/camilla-line-a/g-6l1d98463o3e8mnb0u0s5a0

http://www.glogster.com/lektieklassen/jasmin-julie-hc-andersen-/g-6l1d8ueefml22ar6j7s91a0

http://www.glogster.com/lektieklassen/bulbul-og-gangsta/g-6l1d8ici8ht2sg5vtfmvga0

http://www.glogster.com/lektieklassen/jurijs-mahtodujs-/g-6l1d8rh3fuqhlon08jji1a0

http://www.glogster.com/lektieklassen/malene-/g-6l1d8thcpn030rb7tq1j8a0

http://www.glogster.com/lektieklassen/poster-glog-by-ibo/g-6l1d8lrud6moi1cgv58vba0

http://www.glogster.com/lektieklassen/dennis-/g-6l1d8ortv9mmaf8stl01va0

http://www.glogster.com/lektieklassen/line-lykke-hansen/g-6l1d911pmknvh5okjh2kpa0



Det er mig klart, at meget af tiden gik med at lære programmet at kende. Næste gang vil de forhåbentlig få mere ud af det rent fagligt.Jeg havde sagt til dem, at de skulle vælge den skabelon, der hedder fluepapir, fordi der allerede er tilføjet en masse tekst- og billedbokse. Nogle ville dog have fået mere ud af det, hvis de startede med en hel blank glogster, hvor de selv kunne påsætte tekst- og billedbokse.
Sluttelig vil jeg gerne formidle et lille trick, som jeg bruger, når jeg arbejder med disse web2,0 programmer. Jeg laver altid en fiktiv bruger, således eleverne er fri for at bruge tid på at lave en bruger med brugernavn og kode. Til de fleste programmer har jeg oprettet et bruger, der hedder lektieklassen. Så logger alle elever på denne bruger, og de arbejder med forskellige ting, men på den samme bruger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar