onsdag den 30. januar 2013

Hallelujah for Screencast-O-matic

Jeg er i dag blevet præsenteret for programmet Screencast-O-matic, som man kan downloade gratis her http://www.screencast-o-matic.com/.

Jeg er fuldstændig solgt! Det er et program, som kan bruges til at kommentere tekster, og jeg tænker, at jeg hurtigst muligt skal i gang med at bruge det, når jeg giver skriftlige opgaver tilbage. Jeg synes nemlig tit, at mine kommentarer og rettelser bliver gemt ned i tasken, inden jeg kan nå at blinke med øjnene!
Programmet fungerer sådan, at du laver en video, hvor du kommenterer på teksten. Mens du kommenterer, kan du markere i teksten med en gul cirkel, således at du kan vise eksempler.
Jeg har afprøvet programmet her:





Puha, man skal lige vænne sig til at høre sin egen stemme online :-)  Efter at have prøvet programmet er jeg helt sikker på, at jeg skal forsøge mig med det i undervisningen. Mit første forsøg siger mig også, at det er vigtigt, at man har styr på, hvad man skal sige. Og man har styr på den gule cirkel. Desuden skal man have styr på tempoet... Det gååår liiidt laaangsooomt, men jeg taler normalvis også meget hurtigt. Ellers er programmet mega nemt at anvende :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar