lørdag den 12. januar 2013

Sproghjælp på app

Jeg har netop hentet en app fra Dansk Sprognævn, som jeg virkelig kan anbefale dansklærere at hente. App'en indeholder hjælp til den danske grammatik, således du altid kan få hjælp til det, du er i tvivl om. Der er information om sætninger og sætningsled, ordklasser og de mest almindelige fejltyper. Jeg skal i hvert fald have mine elever til at hente den :-) 
Man kan selvfølgelig altid diskutere, om det er hensigtsmæssigt at opfordre eleverne til at hente information fra mobilen i timerne.  Jeg mener dog ikke, at vi fuldstændig skal forbyde mobiler og lignene. Vi skal i stedet lære dem at bruge mobilerne rigtigt, således vi kan udnytte alle de muligheder, der er. Derfor har jeg også tænkt mig at melde mig til det kommende web2,0 kursus om Smartphone i undervisningen! 

1 kommentar:

  1. Cool app! Kig evt. forbi mit website og læs lidt mere om en masse anderledes og fede apps! :)

    SvarSlet