onsdag den 13. februar 2013

Rettenøglen

Som tidligere beskrevet er jeg helt vild med hjemmesiden www.bedredansk.dk. På hjemmesiden er der mange forskellige videoer, som forklarer de mest almindelige fejltyper i dansk. Jeg bruger hjemmesiden rigtig meget i min danskundervisning, og jeg føler, at eleverne lærer meget ved at se videoerne.




                               Snapshot fra www.bedredansk.dk


Jeg har lavet dette opgaveark, som mine elever altid bruger, når de er inde på hjemmesiden. Det kan være i forbindelse med en skriftlig opgave, som de har fået tilbage. Dette giver ofte anledning til at arbejde med nogle forskellige fejltyper. Det kan også være en dag, hvor vi skal arbejde med noget grammatik, som forklares i videoerne.

https://docs.google.com/document/d/1KItMDOuSGdG8Q5j9e0Sqd79g5yuqXoIyBFaJp2BHcl4/edit?usp=sharing

Det giver god mening, at eleverne arbejder med den samme opgavetype til de forskellige videoer. De ved altid, hvad de skal, hvilket gør mit arbejde meget lettere :-)




Ingen kommentarer:

Send en kommentar