mandag den 25. februar 2013

Uden papir?????

Vi har næste år planlagt at gøre mere brug af IT i undervisningen. Det vil faktisk sige, at vi i ungeklassen, som jeg har, stort set ikke vil bruge papir. Av for den... Jeg er kopimesteren!
Vi lærere i teamet har simpelthen måttet erkende i år, at vores elever  ikke kan holde styr på papirerne. Det roder som bare pokker, så nu tager vi konsekvensen og laver en klasse med ekstra fokus på IT.





For at øve mig har jeg besluttet at påbegynde arbejdet  allerede nu. Jeg påbegynder altid hver time med at opstille dagsorden og mål for timen, hvilket jeg fremover vil gøre elektronisk. De fleste opgaver og tekster vil jeg også forsøge at lægge ind elektronisk. I kan se min plan for morgendagens dansktimer her:




Eleverne skal have både en skriftlig opgave tilbage og en sproglig opgave (grammatik), så det kommer til at fylde hele dagen, da vi skal arbejde med deres "fejl". 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar