mandag den 20. maj 2013

Didaktisk design

Jeg har lavet dette didaktiske design i forbindelse med modulet om mobil læring. Forløbet skal bruges i de sidste undervisningstimer på min FED-hold, og det er lavet med udgangspunkt i SMTTE-modellen. 




Sammenhæng: De sidste 14 dage af undervisningen skal bruges til at forberede kursisterne på eksamen. Vi skal repetere det faglige indhold, som vi har arbejdet med hele året.


Mål: 
- At kursisterne er forberedt på, hvad der skal ske til de forskellige eksamener
- At kursisterne kan al den grammatik, som der forventes, at de kan, på FED-niveau
- At kursisterne kan genkende de forskellige genrer og lave en analyse og fortolkning på 50 min.
(- Jeg får afprøvet, hvordan kursisterne kan bruge deres mobil til at lære)

Tegn:
- Når kursisterne stiller færre spørgsmål om eksamen
- Når de kan bruge de forskellige begreber løbende samtaler
- Når deres sproglige prøver forbedres


Evaluering:
- Sproglig eksamen, skriftlig eksamen og mundtlig eksamen


Tiltag:
- Vi repeterer de fem genrer, som kursisterne kan trække til mundtlig eksamen. De får 50 min. til at lave en analyse og fortolkning af teksten, som vi herefter samtaler om.
- Der laves individuelle måløvelser, som distribueres gennem dropboks
- Der laves grammatiske spil med quizdini (både computer og mobil kan anvendes)
- Kursisterne bruger den online ordbog på mobil eller computer
- Repetitionstest med Socrative
- Kursisterne bruger mindmeister til at lave brainstorm over forskellige vinklinger på en artikel (begrebet vinkling trænes)
- Kursisterne laver en video med gennemgang af et grammatisk emne
- Arbejde med videoer på www.bedredansk.dk

Når jeg lave et undervisningsforløb, er det sjældent, at jeg kommer til at bruge alle de ideer, jeg har. Jeg vurderer løbende gennem forløbet, hvad der passer. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar