fredag den 12. juli 2013

Aviary

Jeg netop afprøvet Aviary, som er en app, man kan bruge til at redigere billeder med. Jeg har ikke den store erfaring med at redigere billeder, men jeg må indrømme, at Aviary er utrolig nemt. Først prøvede jeg på computeren, men det fungerede ikke. Herefter hentede jeg appen på min smartphone, og så tog det mig få minutter at lære programmet at kende og redigere det første billede. Jeg har indtil nu været skeptisk i forhold til at bruge mobilen til sådanne ting, men det fungerede overraskende godt.

Her kan i se de to billeder, som jeg lavede, da jeg afprøvede programmet:







Jeg har ikke tidligere arbejdet med billedbehandling i undervisningen, og jeg kommer heller ikke til at bruge det synderligt. Jeg mener nok et eller andet sted, at det er tant og fjas, som stjæler tid fra det vigtige. Dog kan det måske få sin berettigelse, når man arbejder med billeder i dansk. Jeg forestiller mig noget a la dette:

1. Kursisterne får to og to et ord - en stemning - som de skal forsøge at fange i et billede
2. De skal redigere billedet i Aviary
3. Kursisterne bytter nu billeder
4. De laver en analyse og fortolkning af det billede, som de har fået tildelt

Ingen kommentarer:

Send en kommentar