torsdag den 4. juli 2013

DragonBox Algebra

Jeg faldt for nogle dage siden over denne anmeldelse i Politikken. Anmeldelsen beskriver en app til børn, hvor de kan lære at løse ligninger. Thomas Vigild skriver: "Efter jeg havde spillet med min 6-årige søn i en times tid, kunne han løse ligninger på 7.-8. klasses niveau. Og han havde lyst til flere, større og vildere ligninger. Så effektivt var ‘DragonBox’ i mit tilfælde, fordi det tager en enestående revolutionerende tilgang til matematikkens verden." Jeg underviser ikke i matematik, og jeg var for nærig til at købe programmet blot for at afprøve det, men det lyder utroligt spændende. Jeg elsker konceptet med at koble et abstrakt matematisk i indhold med leg og læring. På nettet har jeg fundet disse billeder, som kan illustrere noget af indholdet i DragonBox Algebra:







DragonBox Algebra koster 65 kr.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar