tirsdag den 16. juli 2013

Introøvelser med Padlet

I de sidste par år har vi i ungeklassen i løbet af introugen diskuteret klasseregler, hvilket jeg egentlig har det meget dobbelt med. På den ene side er det vigtigt, at kursisterne er med til at reflektere over de regler, som skal være i klassen. Hvis de er med til at bestemme reglerne på demokratisk vis, så er chancen for at de overholder dem nok større. På den anden side er denne demokratiske diskussion måske overflødig. Vi lærere har alligevel på forhånd bestemt en række regler, som skal være der. Så hvorfor lade som om, at kursisterne er med til at bestemme dem?!?

HVIS kursisterne skal være med til at lave disse regler, så synes jeg, at Padlet er en glimrende webtjeneste at bruge. Jeg forestillier mig, at flere kursister kan gå sammen om at lave en væg, hvor klassens regler er illustreret.  Jeg har her lavet et eksempel på sådan en væg, hvor I kan se nogle af de klasseregler, som jeg finder nødvendige i min klasse:



Gå direkte til væggen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar