onsdag den 24. juli 2013

Web2 i naturfag

Tidligere har jeg lavet indlæg om web2 i nogle forskellige fag. Jeg har ikke tidligere berørt naturvidenskab, da jeg ikke selv er den store ørn på området. Jeg har dog snuset lidt i web2-bevisets Google forum, og har fundet en masse gode ideer til, hvordan man kan integrere web2 i naturfag. Her har jeg samlet en række ideer:

1. Lav en præsentation i Glogster over et naturvidenskabeligt emne. Det smarte ved Glogster er, at man kan integrere både tekst, billede, lyd og video. I kan her set et eksempel på en væg over emnet vulkaner: 



Gå direkte til væggen her

2. Brug Quizdini til at lave sjove spil. Her et et spil, hvor man kan træne de forskellige kemiske formler (jeg siger tak for hjælpen til en af vores naturfagslærere...). På dette link kan man træne begreber til emnet vulkaner.

3. Lav en væg i Padlet, hvor der samles viden om et emne. Jeg har her fundet to eksempler på, hvordan man kan bruge Padlet i naturvidenskab. Mia Hermansson har tidligere lavet en ellærevæg, mens Gitte Bailey Hass har lavet en væg over emnet densitet


4. Eleverne kan bruge Screencast-O-Matic til at lave små videoer. Jeg forestiller mig, at de kan lave forklaringer til figurer eller redegøre for et helt emne. Jeg har på you tube fundet denne vide, hvor en dreng forklarer noget om protein (ja, jeg er ikke så stærk i dette emne, så jeg kan ikke engang fortælle, om han har styr på det....)   




Gå til filmen her

5. Lav en mundtlig evaluering med Socrative. Stil spørgsmålene, mens eleverne sidder med deres computer eller mobil og besvarer dem. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar