torsdag den 8. august 2013

Google Docs

Google Docs er en af de bedste web2-tjenster, som findes, synes jeg. Det er fantastisk, at alle med linket kan skrive i samme dokument. Da jeg holdt workshop i dag fandt jeg ud af en sjov lille detalje. Alle, som skriver i dokumntet, får tildelt et navn. Det er dog ikke almindelige danske pige- og drengenavne, men flotte "navne" som flodhest og stinkdyr. Det gav et lille humoristisk indslag :-) Google Docs er dog et af de programmer, som jeg ikke har lavet en vejledning til. Det har jeg nu, og den kan hentes her eller oppe under vejledninger.

dette link kan I se et eksmepel på, hvordan jeg vil bruge Google Docs i min undervisning. Det kan være i forbindelse med en tekst, som vi skal analysere. Jeg kan således fordele spørgsmålene blandt de enkelte kursister, og de kan se hinandens svar undervejs, og når vi samler op. Et godt lille trick er at lave en tabel, som skal skrives i, således at ingen skriver ind over hinandens og sletter andres.





For at kunne lave et Google dokument skal man have en google konto. Jeg fandt denne vejledning på nettet, og den viser rigtig fint, hvordan man får lavet en google konto.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar