tirsdag den 13. august 2013

Kortlink.dk

Jeg har netop afprøvet kortlink.dk, som er en tjeneste, hvor du kan lave dine links kortere. Det kan til tider være meget praktisk at lave URL-adresserne kortere, når de skal distribueres.
Det eneste man gør er at indsætte sin adresse i feltet og tryk på lav linket kort.



Jeg har her lavet linket til et Google Docs kortere ved hjælp af tjenesten. Linket ser nu således ud: kortlink.dk/crnn


Mine links skal fungere (det gør de, når jeg afprøver dem). Hvis ikke I kan få dem til at fungere, må I meget gerne skrive mig en kommentar. 

2 kommentarer:

  1. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  2. Hej Stine
    Tak for mange gode forslag til brug af it i undervisningen.
    Linkforkortere er der mange af. Google tilbyder goo.gl (forkortelser lagres automatisk til genbrug)
    Andre eksempler er tinyurl.com; tiny.cc; bit.ly (med mulighed for samling af mange link i ét.
    Vh Erik

    SvarSlet