fredag den 30. august 2013

Små skriveopgaver i Padlet

Jeg har netop været to dage i København for at være medinstruktør på de nye web2-kurser. Det har været spændende og lærerrigt, og jeg er kommet hjem med nye ideer til, hvordan man kan bruge web2 i undervisningen. Eksempelvis har jeg længe været bevidst om, at jeg ikke er så god til at skabe aktiviteter, hvor kursisterne deler viden i web2-tjenester, og det har jeg fået inspiration til.
I dag skulle jeg så afprøve en af de ideer, som jeg fik på kurset. Vi skulle i dansk arbejde med begreberne subjektiv og objektiv, idet vi skal til at arbejde med forskellige avisartikler  For at kunne forstå forskellen på i informationsgenrer og opinionsgenrer er det min erfaring, at man skal have arbejdet med begreberne subjektiv og objektiv. Vi så to kortfilm (en sjov film fra you tube) og Fingerplanen af Susanne Bier. De skulle herefter være sammen om en væg i Padlet, hvor de skulle lave en objektiv og subjektiv beskrivelse af filmen. Det er der bl.a. kommet denne væg ud af:



Det fungerede faktisk utrolig godt. Jeg havde på skift forskellige vægge oppe på smartboard, og jeg kunne nå at rose kursisterne for deres bidrag. Vi fik desuden en snak om åbenhed og om at få inspiration fra hinanden. Nogle af kursisterne skal helt klart vænne sig til, at det ikke er snyd at få inspiration fra andres arbejde




Snapshot af en væg

2 kommentarer: