fredag den 13. september 2013

Fælles notater med Google Docs

Når man arbejder lektieinkluderende, som jeg gør, så er hurtige kursister altid en udfordring. Som lærer skal man differentiere ekstremt meget, eller også skal man have nogle ekstraopgaver i baghånden, som de hurtige kan lave. Dog skal ekstraopgaverne også være meningsfyldte. Jeg kan udmærket forstå, at man ikke gider at lave ekstra grammatik hver eneste dag.

I dag brugte jeg Google Docs på den måde, at de hurtige kursister skulle arbejde på nogle fælles notater. I kan se dokumentet her. Umiddelbart synes jeg, at det giver god mening, at arbejde på denne måde. De hurtige kursister arbejder på et dokument, som vi bruger bagefter. Det er ikke bare ekstraopgaver, som bliver lagt ned i tasken. Tilmed kan de lidt langsommere kursister også få glæde af arbejdet. Win win, synes jeg :-)





Nu vil jeg efter en hård uge med både undervisning og instruktør-tjans på web2-beviset holde weekend. God weekend til jer alle!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar