onsdag den 18. september 2013

Google Tegning

Jeg har længe været stor fan af formularer og dokumenter, som kan laves i Google Drev. Jeg har for nyligt opdaget, at man i drevet også kan lave tegninger. Faktisk kan man lave en form for digital planche, hvilket jeg synes er meget smart. Normalvis har jeg brugt Glogtster til dette, men jeg er træt af, at de altid ændrer login-metoden. Først skal man have brugernavn, så kan man bruge facebook, så kan man ikke... Det er så irriterende, at jeg har droppet Glogster i øjeblikket. Jeg har tidligere i år brugt Padlet, hvilket I kan se her. Det fungerede glimrende, men der er begrænsede muligheder i forhold til layout. Tegninger lavet i Google Drev kan faktisk bidrage med en del her. Der er mange muligheder i forhold til layout, idet man kan arbejde med mange farver, tekstbokse mm. Det er desuden muligt at arbejde kollaborativt.

Tidligere i dette skoleår brugte vi Padlet til at lave en personkarakteristik af L.O.C. Jeg har her forsøgt at lave digital planche i Google Tegning. Jeg har indsat lidt "gejl" blot for at illustrere, hvad tjenesten kan:



For at gå til væggen kan I gå ind på dette link

Ingen kommentarer:

Send en kommentar