fredag den 20. september 2013

I gang med Mindmup

I denne uge har både kursisterne og jeg brugt Mindmup til at lave mindmaps. Jeg har brugt tjenesten til at illustrere, hvilke aspekter en filmanmeldelse skal indeholde. I kan se min mindmap her
Herefter skulle kursisterne lave deres egen mindmap, hvor de skulle udfylde boblerne udfra kortfilmen De nye lejere af Anders Thomas Jensen. Intentionen med øvelsen var, at de skulle lave en mindmap, som dannede udgangspunkt for en skriftlig opgave. Min oplevelse er, at Mindmup er en ganske glimrende tjeneste. Den er simpel, men har et indbydende layout. 


Snapshot af min mindmap


Mit eneste kritikpunkt af tjenesten er dog, at det er en LAAAAAANG proces, hvis kursisterne skal arbejde kollaborativt. Det kan lade sig gøre at samarbejde i realtid, men det er meget besværligt. Hvis nogen af jer har fundet en simpel måde at få det til at fungere på, så er jeg meget interesseret.  

2 kommentarer:

  1. Hej Stine

    David Fuglsang foreslår på vores facebookside i en kommentar til dit indlæg at bruge Mindmeister, som man også kan installere i sin Google Drive - herfra må samarbejdet vel gå nemmere (jeg har ikke prøvet det)

    På it i gymnasiet har to kolleger skrevet om Popplet og Bubbl.us :

    http://itigymnasiet.dk/category/studiekompetencer/skriftlighed/mindmap/

    mvh Lars Henriksen

    - og sejt at du har overskud til at dele så meget fra din undervisning.

    SvarSlet
  2. Hej Lars

    Mange tak for det :-) Jeg undersøger disse tjenester med det samme!

    Mvh Stine

    SvarSlet