lørdag den 26. oktober 2013

Lav flotte tidslinjer med Time Toast

Time Toast er en tjeneste, hvor man kan lave flotte interaktive tidslinjer. På disse tidslinjer kan man indsætte både begivenheder og perioder, og man kan krydre sin tidslinje med billeder, tekst og links. Tjenesten er ret enkel, men man skal være bruger på tjenesten. En fordel er dog, at man kan logge ind med Facebook, synes jeg. Tjenesten er selvfølgelig oplagt at anvende i faget historie, men derudover ser jeg også muligheder i andre fag:

- Lav en tidslinje over litteraturhistorien eller dele af litteraturhistorien (dansk)
- Lav en tidslinje over en forfatters liv (dansk)
- Lav en tidsline over en roman / længere novelle i stedet for at skrive et referat (dansk).
- Lav en tidslinje over dit eget liv. I kan se en tidslinje over de vigtigste begivenheder i mit liv her (nu håber jeg ikke, jeg har glemt noget...). Aktiviteten kan være i et introforløb eller i engelsk, hvor tidslinjen kan bruges til at snige noget skriftligt ind (engelsk/intro)
- Lav en tidslinje over en historisk periode (historie/samfundsfag)
- Lav en anderledes personkarakteristik af en person (dansk). Kursisterne skal ud fra oplysninger i teksten forestille sig, hvordan personens liv har været. Vi arbejder i øjeblikket med novellefilmen Dennis, og jeg har herunder forsøgt at lave en tidslinje over Dennis' liv. Jeg har digtet noget til, men forsøgt at skildre hans liv ud fra de oplysninger, vi får i filmen.

I kan se, hvordan man kan lave to visninger af tidslinjen med Time Toast:

Tidslinje:



Tekstvisning:


Gå direkte til tidslinjen her

Ingen kommentarer:

Send en kommentar