tirsdag den 19. november 2013

Virkelighedstro SMS-noveller

For et stykke tid siden skrev jeg dette indlæg om SMS-noveller. Indlægget har længe været populært, så jeg bestemte mig for at undersøge disse SMS-noveller nærmere. Da jeg for nogle dage siden snusede rundt på nettet, fandt jeg denne hjemmeside. Her kan man købe SMS-noveller og endda få gratis adgang, hvis man er biblioteksbruger. Jeg har aldrig selv læst sådan en SMS-novelle, men jeg bestemte mig for at afprøve genren, hvorfor jeg bestilte Julie Hastrups Huen:



Der står på hjemmesiden, at man skal være opmærksom på, at SMS-novellerne kan virke meget virkelighedstro for læserne. Ja, det skal jeg da love for. Det gælder nok især, hvis man glemmer, at man har bestilt sådan en novelle!! I går begyndte jeg pludselig at modtage mærkelige SMS'er fra en meget irriterende person, som anklagede mig for at snyde til min danskeksamen. Og dum som jeg åbenlyst er, begyndte jeg at svare: "Hvem er du?" - "Hvorfor skriver du til mig?" -  "Du har vist fået forkert nummer." Faktisk sad jeg og beklagede mig til frokosten i dag over disse truende beskeder... Hvor DUMT! Først her til aften går det pludselig op for mig, at beskederne er den SMS-novelle, jeg har bestilt... Ikke det bedste møde med genren. Jeg må hellere prøve igen en anden dag, hvor jeg er mere vågen!!  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar