onsdag den 30. april 2014

Lav tegneserier med Pixton

For et stykke tid siden gik jeg i gang med at bruge tjenesten Toondoo i min undervisning, Første gang lavede kursisterne folkevisen Roselil og hendes moder om til en tegneserie, og det gik over al forventning. I kan se mit indlæg om dette her og her. Anden gang var opgaven lidt mere fri, og det gik mindre godt. Årsagen kan selvfølgelig være opgaven, men det kan også være tidspunktet, som var en af de sidste timer lige inden påskeferien... Jeg har egentlig været glad for tjenesten Toondoo, fordi den er så simpel. Kursisterne kunne på en lektion (45 min) lære programmet at kende og lave en tegneserie over folkevisen. Dog savner jeg muligheden for at kunne lave en lidt længere tegneserie. Jeg kan ikke umiddelbart se muligheden i Toondoo, men hvis nogen kan hjælpe, så smid gerne en kommentar!

Jeg tænkte, at jeg ville undersøge tjenesten Pixton, som også kan anvendes til at lave tegneserier. Man kan logge på med Google Konto eller Facebook, hvilket er særdeles praktisk i forhold til min kursistgruppe. Jeg gik herefter i gang med at lave en tegneserie over novellen Film af Helle Helle, som vi arbejdede med i dag. I starten syntes jeg, at Pixton er mindre anvendeligt end Toondoo, fordi der ikke er de samme valgmuligheder, men jeg tog fejl. Tjenesten er faktisk bedre i forhold til at vælge mellem forskellige ansigtsudtryk og positioner. Dog synes jeg at figurerne i Toondoo er sjovere!

Efter at have prøvet tjenesten er jeg ret begejstret. Man kan lave længere tegneserier, og der er masser af valgmuligheder. Her kan I se mit forsøg med Pixton:




1 kommentar: