søndag den 11. maj 2014

Kaizena

Web2Beviset præsenterede for et stykke tid siden tjenesten Kaizena, som er en tilføjelse man kan koble til sin Google konto. Jeg havde her til aften tid til at afprøve Kaizena, hvilket jeg således gjorde.

Allerførst googlede jeg Kaizena, hvorefter jeg fandt den side, hvor man kan installere tjenesten. Det tog ikke længe at installere den, og jeg kunne gå i gang med at afprøve dens muligheder. Jeg fandt hurtigt ud af, at man med Kaizena kan kvalificere sin feedback ved at lave stemmeoptagelser, lave kommentarer eller vedhæfte opgaver. Jeg valgte kun at afprøve muligheden for at lave stemmeoptagelser.

Man starter med at gå ind i sit google dokument og åbne det i Kaizena. Herefter kan man, når man markerer et ord, lave en mundtlig feedback. Her kan I se mulighederne, når man markerer et ord:




Øverst kan man vælge farve til markeringen
I midten kan man vælge at optage en stemmeoptagelse - her er jeg i gang med at lytte til den optagelse, jeg lavede for 13 minutter siden. Hvis man trykker på x kan man slette den optagelse, man har lavet.
Nederst kan jeg starte en optagelse ved at trykke på mikrofonen, lave en kommentar eller vedhæfte en opgave. 

Her kan I se en oversigt over mit dokument: 

 

Jeg havde håbet på, at kursisterne kan lytte til optagelser uden selv at have installeret Kaizena. Det kan jeg umiddelbart ikke få til at fungere - desværre! Når man åbner dokumentet kan man, ved at trykke på de markerede ord, høre min mundtlige feed back.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar