fredag den 12. september 2014

Eksempler fra min hverdag

Jeg vil blot vise et par øvelser med web2.0, som jeg selv har brugt i den seneste tid på mit FED-hold. Den første er øvelse er med Padlet, og jeg bruger den hvert eneste år, da den bare fungerer, og den anden er en ny øvelse med Google Docs.

Øvelse 1

Formål: Kursisterne kender til interviewet som genre og kan skelne mellem person- og sagsinterview. De kan efterfølgende lave en kvalificeret personstatistisk af L.O.C., som interviewes.
I kan se teksten og opgaverne her

Padlet bruges på den måde, at kursisterne laver en væg hver, hvor de nedskriver deres personkarakteristik af L.O.C.. Her er et eksempel fra sidste år:




Link til væg

Øvelse 2

Formål: Kursisterne ved, at et argument består af en påstand og en begrundelse. De øver sig på at argumentere for og imod forskellige påstande.

Google Docs bruges på den måde, at hver gruppe har et åbent dokument, hvor de skal nedskrive deres argumenter. Alle kan se det skrevne, jeg kan løbende se og kommentere det skrevne, og vi kan i opsamlingen vise deres dokument på smartboard.

Her er et eksempel:


Link til dokument 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar