fredag den 19. september 2014

Småp.dk

For et stykke tid siden blev jeg præsenteret for hjemmesiden www.småp.dk, men jeg har ikke haft tid til at kigge på den. I dag fik jeg endelig lidt tid, og jeg blev ret positivt overrasket. På hjemmesiden er der god hjælp at hente, hvis man vil i gang med små produktioner i undervisningen. De skriver selv følgende: "SmåP tilbyder en genvej til undervisning med digitale medier i alle fag. SmåP-aktiviteterne tager udgangspunkt i syv mediekompetencer og aktiviteterne kan produceres på 1 - 6 lektioner. Alle aktiviteter er selvinstruerende og henvender sig til brugere fra 10 år og opefter". På nedenstående billede kan I se de mange valgmuligheder, man har for at lave små produktioner:





Der er mange forskellige muligheder indenfor de overordnede kategorier: Præsentation, film/radio, website og computerspil. Det gode ved hjemmesiden er, at der er vejledninger, ideer til aktiviteter og generelt set virkelig god inspiration i mange forskellige fag



Her kan I se, de muligheder man har, hvis man vil eksempelvis vil lave en præsentation med Prezi. Som I kan se, er der både forslag til aktiviteter og en vejledning.

Alt i alt er det en virkelig god hjemmeside, hvis man mangler lidt hjælp til at integrere flere medier i sin undervisning. Jeg har slet ikke fået studeret den nok, for der er ekstremt mange muligheder. Dog er jeg sikker på, at jeg kommer til at bruge den for at få inspiration til min undervisning 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar