fredag den 9. januar 2015

Pære-perker-dansk

Som tidligere nævnt er jeg i denne uge gået i gang om mit forløb om danskhed. Den anden dag, da jeg sad og surfede lidt på nettet, faldt jeg over bogen pære-perker-dansk. I bogen er der 9 noveller og 10 tegneserier, som handler om at være helt almindelig, ung og dansk og have en anden hudfarve end de fleste. Både novellerne og tegneserierne besidder en vis portion humor, nogen af dem lige til grænsen, men jeg har nøje udvalgt to noveller og to tegneserier, som jeg vil integrere i mit forløb om danskhed.  

Jeg faldt også over dette interessante blogindlæg, hvor man kan få god inspiration. Min tanke er, at kursisterne selv skal lave en tegneserie med enten Toondoo eller Pixton. Jeg har tidligere skrevet indlæg om begge tjenester her, her og her.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar