tirsdag den 20. januar 2015

Prebett 2015

I dag har jeg været til konference i London. Bett starter først i morgen, men i dag har vi været til Prebett arrangeret af Videnscenter for IKT. Vi var i fantastiske lokaler på 16. etage i bydelen City. Her kan I se udsigten:




Her har jeg skrevet lidt om de forskellige oplæg, jeg deltog i:
  • Oplæg om Global football classroom: Et oplæg om, hvordan man har brugt fjernundervisning til at give unge fodboldspillere en uddannelse. Det mest interessante for en som mig var en video om, hvordan de bruger Kahoot i fjernundervisningen. Jeg har tidligere skrevet et oplæg om Kahoot her. 
  • Oplæg fra Polycom, som er et firma, der stiller teknologi til rådighed. Vi så et eksempel på, hvordan en livekonference kan foregå med Polycons produkter. Firmaet havde ellers disse spændende forudsigelser: 
           2016: Video er det mest brugte kommunikationsværktøj 
           2018: 50 % af alle applikationer er cloud-drevet
           2020:  De fleste af os vil have 6 devices
  • Oplæg om gamification i undervisningen: Personligt er jeg ganske interesseret i gamification, idet jeg tror, det har stor motivations- og læringsmæssig gevinst. Dog fik jeg ikke så meget ud af oplægget. Jeg er jeg i gang med et længere blogindlæg om mine danskspil. 
  • Oplæg om webapps: Ganske spændende oplæg, men når man selv har en blog (eller flere), som jeg har, var der intet nyt.
  • Oplæg om Flipped Classroom: Jeg har hørt oplæg om Flipped Classroom tusinde gange, men dette var helt klart dagens højdepunkt. Han viste bla. tjenesterne Snag it for Chrome, VideoANT, Vialogues, Hapyak og Clarify, som jeg skal have kigget nærmere på. 
Jeg glæder mig til selve Bett showet, som starter i morgen. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar