torsdag den 26. februar 2015

Skriveøvelse med Google Docs

Med mange af web2.0-tjenesterne forsøger jeg at snige flere skriftlige øvelser ind i min undervisning i forhold til tidligere. Fra mit perspektiv er det præcis det, som er web2.0-tjenesternes styrke. Mange kursister kan dele dokumenter og se, hvad de andre skriver. Jeg kan selv godt lide, at skriftlighed ikke kun er LANGE skriftlige afleveringer.
Mine kursister afleverede for et stykke tid siden anmeldelser. Jeg savnede lidt en vurdering af personerne og miljøet i mange af deres anmeldelser, og derfor arbejdede vi i dag med dette. Vi brugte Google Docs, hvor kursisterne i grupper først skulle beskrive, hvordan udvalgte personer eller miljøet blev fremstillet i filmen Ondskaben af Jan Guillou. Herefter skulle de vurdere, hvilken betydning de synes, denne fremstilling har for filmen. I kan se øvelsen her:



Link til dokument

Ingen kommentarer:

Send en kommentar