søndag den 8. marts 2015

Videoredigering med YouTube

Jeg har egentlig aldrig arbejdet med videoredigering i min undervisning. Først og fremmest er jeg på ingen måde en haj til de selv. For det andet har jeg haft svært ved at se formålet med det i forhold til vores bekendtgørelse. Jeg gør som regel meget ud af, at det tekniske aldrig må overskygge det faglige. Alle tjenesterne skal være redskaber til at nå de faglige mål, og jeg må erkende, at jeg ikke har kunnet finde plads til det med at redigere videoer i min undervisning.
Da jeg i forrige uge var ved at forberede en workshop, faldt jeg over YouTubes redigeringsprogram, som findes her. Jeg har prøvet lignende programmer, men har altid syntes, at de var ganske tekniske. Jeg fulgte denne vejledning, og jeg må sige, at det var forholdsvist simpelt. Hvis jeg på et tidspunkt skal i gang med videoredigering, så vil jeg klart ty til dette redigeringsprogram.



Billedet her er fra vejledningen, som jeg har linket til. Den er lavet af University College Sjælland.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar